Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési, fizetési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeken várjuk megkeresésüket.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.pakkolj.hu) történő ügyletekre terjed ki. Jelen szerződés a megrendelés jóváhagyásával lép hatályba, és a megrendelés teljesülésével zárul le.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: www.pakkolj.hu és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://pakkolj.hu/vasarlasi-feltetelek-5
1. Szolgáltató adatai
A szolgáltató neve: Artistech Bt.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 1126 Budapest, Böszörményi út 5/a 3/1.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: webshop@pakkolj.hu
Cégjegyzékszáma: 01-06-764278
Adószáma: 21940736-2-43
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Fővárosi Bíróság Cégbírósága
Telefonszáma: 00 36 30 743 90 54
Webcím: www.pakkolj.hu
A szerződés nyelve: magyar
2. A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe
Shoprenter.hu Kft.
Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Telefonszám: +36-1/234-5012
E-mail: info@shoprenter.hu
Webcím: www.shoprenter.hu
3. Alapvető rendelkezések
3.1 A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
3.2 A jelen Szabályzat 2020. szeptember 21. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad.
A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot.
A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi.
3.3 Vásárlók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
3.4 Vásárló, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált Vásárlója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
Amennyiben a Vásárló nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal használatára.
3.5 Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
4. Regisztráció / Vásárlás
4.1 Vásárló a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁFF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési Tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
4.2 Vásárló a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni.
A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Vásárló más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
4.3 A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
4.4 A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
5.2 A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék(ek) nevét, leírását, a termék(ek)ről fotót jelenít meg.
A termék(ek) adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék(ek) tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a készlet erejéig vagy visszavonásig tart.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Amennyiben nem kíván további termék(ek)et megvásárolni, a „Tovább a pénztárhoz” ikonra kattint, majd ellenőrzi a kosárba helyezett termék(ek) darabszámát, típusát.
A „Törlés” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
Vásárlónak lehetősége van további termékeket is a kosarába helyezni, oly módon, hogy a "Mást is vásárolok" ikonra kattint.
Amennyiben a még bontatlan csomag kifogásolható, a GLS General Logistics System Hungary Csomag-logisztikai Kft.-vel szemben támaszthat követelést.
Ez esetben a vevő követeléseket a GLS General Logistics System Hungary Csomag-Logisztikai Kft.-vel szemben támaszthat.
Ezt háromféle módon teheti meg.
Igénybe veheti egyfelől a GLS General Logistics Hungay Csomag-Logisztikai Kft. által kijelölt átvételi helyeket (GLS Csomagpont), melyek közül Vásárló a számára megfelelő helyszínt a megrendelési folyamat során, a szállítási mód kiválasztásakor jelölheti meg, egy térképes kereső segítségével.
A GLS Csomagpontra történő szállítás és az utánvétel kezelése többletköltségeket eredményez.
Ezek közül szintén a megrendelési folyamat "szállítási módok" menüpontjában választhatja ki a számára megfelelőt, térképes kereső segítségével.
A Packeta átvevőpontjain utánvéttel fizethet, kizárólag készpénzben.
Házhozszállítás |
GLS Csomagpontok (személyes átvétel) |
Packeta átvevőpontok (személyes átvétel utánvéttel) |
FOXPOST csomagautomaták |
|
15.000 Ft alatt |
1790 Ft |
1790 Ft |
̶ |
̶ |
15.000 Ft felett |
INGYENES |
INGYENES |
̶ |
̶ |
GLS utánvét díj |
+483 Ft |
+483 Ft |
̶ |
̶ |
10.000 Ft alatt |
̶ |
̶ |
990 Ft |
950 Ft |
10.000 Ft felett |
̶ |
̶ |
INGYENES |
INGYENES |
FOXPOST utánvét díj | - | - | - | +150 Ft |
Amennyiben a megrendelt termék(ek) futárszolgálattal kerül(nek) kiszállításra, vagy személyes átvétel történik egy Vásárló által választott GLS Csomagponton vagy Packeta átvételi helyen, a Vásárló a megrendelés végösszegét bankkártyával vagy készpénzben egyenlítheti ki a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Az utánvét kezeléséért a szállítmányozási szolgáltató többletköltséget számol fel, melyet Vásárló a kiválasztott termék megvásárlásával tudomásul vesz és kiegyenlít.
Vásárlónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
Ebben az esetben csomagja az összeg sikeres beérkezését követően kerül feladásra.
Vásárló banki átutalással, előre fizetéssel is kiegyenlítheti számlája végösszegét, melyet Szolgáltató bankszámlájára utalhat át, megrendelésének elküldése után legfeljebb 2 (kettő) munkanapon belül.
A banki átutaláshoz szükséges adatokat Vásárló a megrendelését visszaigazoló automatikus levélben találja meg, az átutaláshoz kapcsolódó instrukciókkal együtt.
Banki átutalás esetén a csomag az összeg beérkezését követően kerül feladásra Vásárló részére.
Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról.
Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
Ha a termék(ek)en, csomagoláson bármilyen esetleges sérülést észlel, köteles haladéktalanul, a helyszínen jegyzőkönyv felvételét kérni.
Sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!
Házhozszállítás esetén a GLS General Logistics Hungary Csomag-Logisztikai Kft. munkatársa munkanapokon 8-17 óra között érkezik a küldeménnyel, előzetes értesítés alapján, melyet a Vásárló által megadott elérhetőségekre küldenek.
Házhozszállítás esetén ennek pontos módját a GLS General Logistics Hungary Csomag-Logisztikai Kft. által küldött szállítási értesítőben olvashatja Vásárló. Ebben a kérdésben Szolgáltatónak nem áll módjában intézkedni, ezt Vásárlónak közvetlenül a GLS General Logistics Hungary Csomag-Logisztikai Kft. –vel kell lebonyolítania.
Ebben az esetben is értesítést kap a csomag érkezéséről és az átvétel lehetőségéről a vásárlás során megadott elérhetőségein. Amennyiben Vásárlónak kérdése van, vagy módosítást kérne, ezt az átvevőhelyet üzemeltető cégnél kérheti, az értesítőben szereplő elérhetőségeken.
Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Vásárló be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát.
Amennyiben törölni kívánja Vásárló a kosárban található termék(ek)et, akkor a„Kosár törlése” gombra kattint.
A rendelés során a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére.
Amennyiben e visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Vásárlót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
Vásárlónak 0-24 óráig, nyitvatartási időn kívül is van lehetősége a megrendelés leadására.
Amennyiben ez a munkaidő lejárta után (17.00 óra) történik, a megrendelés a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelést.
A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Vásárlóra, ha a fuvarozót a Vásárló bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
A Vásárló póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Ha a Szolgáltató a termék(ek) kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
8.3.1. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján. A nyilatkozatminta elérhető a www.pakkolj.hu/elallasinyilatkozat oldalról;
E-mailben történő elállás esetén az e-mail megérkezésének, telefonon történő elállás esetén pedig a telefonhívásnak a dátumát.
Postai úton történő elállás esetén Szolgáltató az elállást, illetve a visszáru termék(ek)et akkor fogadja el, ha azt ajánlott küldeményként vagy csomagként adták fel.
Pakkolj.hu webáruház
Artistech Bt.
1126 Budapest, Böszörményi út 5/a 3/1.
A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Vásárlót terhelik.
8.21. A pakkolj.hu webáruház követelheti Vásárlótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
a) olyan nem előre gyártott termék(ek) esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék(ek) esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
b) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
c) olyan termék(ek) vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
9. Jótállás, szavatosság
9. 1. Hibás teljesítés
9.1.1. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
9.1.2. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett.
9.1.3. Vásárló és Szolgáltató közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
9.2. Kellékszavatosság
9.2.1. Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
9.2.2 Milyen jogok illetik meg a Vásárlót a kellékszavatossági igénye alapján?
Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
a) Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
b) Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja.
c) Végső esetben a szerződéstől is elállhat.
d) Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
9.2.3. Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?
a) Köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni Szolgáltatóval.
b) A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl ugyanakkor kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
9.2.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.2.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
a) A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, mint hogy a Vásárló igazolja, hogy a termék(ek)et, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető Szolgáltatótól vásárolta.
b) A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9.3. Termékszavatosság
9.3.1. Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék(ek)) hibája esetén Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termék(ek)szavatossági igényt érvényesíthet.
9.3.2. Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék(ek) kijavítását vagy kicserélését kérheti.
9.3.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.3.4. Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
9.3.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
9.3.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
9.3.7. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
9.3.8. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
9.3.9. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termék(ek)re, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
10. Jótállás
10.1. Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szerint a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a Vásárló fogyasztónak minősül.
10.2. Vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama 1 (egy) év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
10.3. Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
a) Kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
c) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
d) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.
10.4. Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
10.4.2. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a termék- és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
10.4.3. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
10.4.4. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termék(ek)ek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
10.4.5. Ha a Vásárló a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
10.5. A szavatossági igény esetén történő eljárás
10.5.1. Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
10.5.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
10.5.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
10.5.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
10.5.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
10.5.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
10.5.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
10.5.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
11. Vegyes rendelkezések
11.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
11.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
11.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.
Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.
Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
11.4. Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
11.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik.
Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a Vásárlók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Vásárló és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog.
Amennyiben a Vásárló fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
11.5. Panaszkezelés rendje
11.5.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
11.5.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.5.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.5.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
a) A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint , illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A http://jarasinfo.gov.hu
b) A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
11.5.5. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.
A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.5.6. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
11.5.7. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva.
Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
11.5.8. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
11.5.9. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
a) az eljáró bíróságot;
b) a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
c) az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
d) azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
f) a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet;
g) A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
12. Szerzői jogok
12.1. Miután a pakkolj.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a pakkolj.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
12.2. A pakkolj.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a pakkolj.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a Vásárlói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a pakkolj.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
11.5. A pakkolj.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
13. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: www.pakkolj.hu
Letölthető az alábbi linken: https://pakkolj.hu/adatvedelmi-nyilatkozat-44
Frissítve: Budapest, 2022. április 1.